nedeľa 4. októbra 2015

Pandorina skrinka

V živote nastávajú s pravidelnosťou chvíle a obdobie, kedy sa človek viac, či menej tiahne k premýšľaniu nad sebou samým, nad problémami, ktoré ho sužujú a nedajú mu spať.         Či už sa to týka našich najväčších obáv, stresu a veľakrát aj oveľa bolestivejších udalostí a spomienok. V tejto chvíli by si nejeden človek najviac prial vlastniť onen magický predmet, ktorým Pandorina skrinka vskutku je. Bolo by krásne a oslobodzujúce zavrieť všetky svoje problémy do truhličky, ráno sa prebudiť s čistým štítom a žiť si ďalej svoj bezproblémový život. Lenže aj keď toto všetko urobíte, uvažujete nad tým, či je to tá správna vec. Mať schované naše najväčšie hriechy je možné riešenie na určitý čas, ale aj táto bezstarostná chvíľka raz skončí, tak už to jednoducho v živote chodí. Medzitým čo si myslíte, ako ste nad všetkým vyzreli, rozdávate úsmevy na všetky strany a začínate žiť nový život, vaše malé alebo aj veľké tajomstvo sa pomaly driape ​​späť na povrch. Aj keď o tom sami nemáte ani poňatia, pravda a láska vždy zvíťazí nad lžou a nenávisťou. Tak to bolo už aj v príbehoch, ktoré nám naše mamičky alebo babičky rozprávali, aj keď občas s poriadnymi kotrmelce. A to platí dodnes.
Predstavte si, čo by ste si do Pandorinej skrinky schovali za veci. Trebárs takí vrahovia alebo šialenci, čo sa podieľali na vytvorení jadrových zbraní a teroristických útokoch. Čo keď by sa ich skrinka otvorila, pre nás a celý svet to malo vždy len zlé a katastrofálne následky. Nebolo by lepšie, keby ich takzvaná Pandorina skrinka nebola nikdy otvorená? Ale čo keby sa do Pandorinej skrinky dali ukryť aj oveľa lepšie veci? Čo keby sa tam ukrývali veci, ktoré naozaj dokážu ľuďom pomôcť? Nemyslíte, že aj takto by sa dala využiť? Keby som si ja mala schovať len tri veci, ktoré by boli k úžitku, ktorých sa nebojím ja ani moje okolie, veci, ktoré by v najťažšej chvíli mnohým dokázali pomôcť, vybrala by som si zdravie, lásku a dôveru. Možno si myslíte, že som naivná, ale nepoznám človeka, ktorý by kúsok toho zdravia vážne nepotreboval. A čo sa týka lásky, každý je rád s niekým, kto mu rozumie a dokáže mu aj v najťažších chvíľach pomôcť, ak tomu sa viaže aj dôvera. Nemyslím si, že by sa do skrinky mali zatvárať len veci, ktoré dokážu ublížiť. Na svete je už beztak dosť zla a ťažko sa proti nemu bránime. Aj kúzelníci v dávnych dobách mali problémy s bojom proti černokňažníkom. Len vďaka ľudskej chamtivosti a túžbe vládnuť celému svetu umierajú nevinní a bezbranní ľudia. Takéto veci by som zavrela do skrinky a zahrabala dosť hlboko pod zem, aby sa nikdy nedostali von. Bohužiaľ, to sa mi nikdy nepodarí, pretože chamtivosť a túžba po moci s nami žijú už odpradávna. Niekto kedysi jednoducho určil náš osud a rozhodol sa, že ho nezmeníme. Napriek tomu si myslím, že osud môžeme zmeniť, kedykoľvek budeme chcieť. Všetko totiž záleží len a len na našich rozhodnutiach a životných voľbách.

Už len Pandorina skrinka je sama o sebe veľká vec k zamysleniu. Fascinuje ma jej moc, aj keď nie je práve skvelým príkladom dobrej mágie. Ale občas tie zlé veci sú na niečo dobré. Sama niekedy uvažujem nad tým, ako by som ju otvorila a vypustila z nej na všetkých ľudí, čo mi kedy ublížili, tie najhoršie veci. Komu sa niekedy nestalo, že by sa chcel pomstiť. Avšak keď si uvedomíme, čo nám toto sklamanie a bolesť prinieslo, dokážeme sa z toho poučiť a vyvarovať sa chybám, ktoré všetkým problémom predchádzali. Nikto nie je dokonalý, ale vlastníctvom Pandorinej skrinky by sa podľa mňa skomplikovalo všetko ešte viac. Každý má vskutku právo zamlčať alebo úplne vytratiť zo svojej mysle zlé veci a vlastne k tomu už ani nie je potrebné Pandorinej skrinky. Vždy hľadám na všetkom zlom niečo dobré, aj keď to ide niekedy vážne zle. 

Nech sa každý z vás rozhodne, či to bola dobrá voľba, alebo nie. Môj názor na túto tému už poznáte, ale skúste sa sami zamyslieť a povedať si:

 "Čo je vlastne Pandorina skrinka a aké veci by som si do nej schovala ja?"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára