sobota 5. decembra 2015

Ticho ktoré počuť.


A keď som konečne vyhľadala ticho, ktoré pre mňa znamenalo viac než víťazstvo, podľahla som vlastnému svedomiu, ktoré vo mne kričalo ako rozrušené plačúce dieťa. Nedovolilo mi spať a uzatváralo ma do zvláštneho vákua, kde okrem mňa nebolo nič, len ticho, ktoré bolo príliš počuť. Tak som ho počúvala, no nedávalo mi žiadne zmysluplné odpovede, len bezduché kričanie o prázdne holé steny. Je fascinujúce ale zároveň znepokojivé, že človek dokáže byť nie len väzňom vlastných myšlienok ale aj väzňom vlastnej slobody, ktorú si vyvolil. Mala som na výber mnoho ciest, mnoho skúšok, no zo všetkých tých vymožeností som si vybrala práve tu najľahšiu - útek. Útek pred všetkými mojimi problémami. 

No raz ma dohnali a ja som musela kričať a plakať, ako pes s popáleným chvostom. Všetko čo mi zostalo, bolo len toto prázdne vákuum myšlienok nahromadených na kopu. Bola som príliš slabá, aby som dokázala uniesť to veľké bremeno, tak som padla ako slamený panák. Znovu som mala na výber tie isté cestičky, znovu som mohla čeliť problémom alebo pred nimi utiecť. Znovu mi karma vybudovala pod nohami rozličné cesty. Tak som si z nich znova vybudovala tú svoju, tú najľahšiu. Utiekla som, a utekala som tak dlho ako mi moje chabé nohy stačili. Tam, kde som si myslel, že ma nenájdu. No namiesto svedomia, myšlienok a problémov si ma našla samotná vnútorná smrť, nič len umorenie a smútok. A keďže som pridlho utekala pred hlukom v mojej duši, odrazu som nepočula absolútne nič, čo by ma rušilo zo spánku. Už neboli myšlienky ktoré mi pripomínali že na ďalej žijem a musím bojovať. Pretože boj nie je víťazstvo ale cesta a ten kto málo bojuje, nie je bojovník. 
Áno, tým najťažším a najneuveriteľnejším je pochopiť, že kvalita, alebo skôr nekvalita nášho vlastného vnútorného života môže byť a aj reálne je tým, čo prispieva k neustálej tvorbe a posilňovaniu zla, proti ktorému bojujeme. A preto jedine ten, kto dospeje vo svojom poznaní a pochopení až k tomuto bodu a snaží sa o čistou a ušľachtilosť svojho vlastného, vnútorného života, jedine ten sa môže stať skutočným a pravým bojovníkom za dobro a proti zlu. Voči takýmto bojovníkom nemá zlo žiadnu šancu! Ale žiaľ, keďže ich zatiaľ niet, zlo sa neuveriteľne rozmáha a všetkým prerastá a všetko otravuje. Snažme sa preto udržiavať krb svojich myšlienok čistým. Jedine takýmto spôsobom môžeme vybudovať mier a priniesť šťastie tomuto svetu.

 Jedine takýmto spôsobom sa dostane nášmu úsiliu o dobro takej víťaznej sily, ktorej nemôže odolať žiadne zlo.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára