piatok 28. augusta 2015

Moje sny.

Sny. Na čo sú nám sny? Prečo človek sníva ?
 J.Paul povedal : „Sen je mimovoľné básnenie“. Myslím si , že básne a sny majú veľa spoločného. Ja osobne ak mám nejaký problém , som unavená , alebo neviem ako ďalej , idem písať príbehy , alebo snívať. To ma dokáže vytrhnúť z reality. Ponorím sa do vzdialeného sveta , kde nikto nevidí , nevie na čo myslím a nad čím premýšľam. Často krát mi to pomôže usporiadať si myšlienky , a možno aj vyriešiť problém. Tak ako každý píše iné básne , tak aj každý človek sníva o niečom inom. Ja veľmi rada snívam s otvorenými očami. Práve toto snívanie mi prinieslo bohatú fantáziu , ktorú občas preženiem. Vždy sa ale snažím , aby moje sny neboli príliš nereálne, lebo podľa mňa , svoje sny by sme si mali postupne plniť a nie o nich len snívať. Aj keď si myslím , že vždy by nám mali nejaké sny zostať , pretože ak nemáme už o čom snívať , nemáme prečo ani žiť.
Ja sa často pýtam svojich priateľov a blízkych : „Aké sú tvoje sny , čo by si robil keby si si mohol splniť všetko o čom snívaš , aký život by si chcel mať?“ Pýtam sa to preto , lebo sama najčastejšie snívam o svojom živote a budúcnosti. Snívam o tom , že budem žiť „veľký život „ , ako povedal August Comte : „ Čo je to veľký život ?“ Sú to sny a túžby mladosti , ktoré sa dočkali realizácie v dospelosti.
Často premýšľam nad tým , ako sa moje sny menili .Ako dievčatko som snívala o nádhernom veľkom plyšovom slonovi , ktorý bol oveľa väčší než ja. Neskôr som túžila po voňavom červenom rúži , ktorý mala moja obľúbená učiteľka schovaný v kabelke.
Často som si povedala vetu , ktorú povedal Exupéryho Malý princ : „A nijaký dospelí nikdy nepochopí , že je to také dôležité“
Neskôr som snívala o dlhých vlasoch a iných malých sníčkoch , nad ktorými sa dnes iba pousmejem. Vtedy to ale boli pre mňa najväčšie a najdôležitejšie sny na svete.
Niektoré sny si prenesieme z detstva až do dospelosti , možno preto ešte stále snívam o dlhých vlasoch. Ale už to nie sú tie najdôležitejšie sny. Teraz je mojim snom sú aby moji  priatelia dosiahli to po čom túžia, lebo ich šťastie je aj moje. Môj sen je s mojim najlepším priateľom si budeme o našich snoch rozprávať, a si ich aj navzájom plniť. Tí nás často môžu v našich snoch podporiť , aby nezostali len snami , ale aby sa stali aj skutočnosťou. Túžim tiež potom , že sa všetko na svete dá znova do poriadku. Aby sme si mi ľudia uvedomili čo je na svete naozaj dôležité.


Sú ľudia , ktorý vidia veci také aké sú a pýtajú sa „ Prečo?“
 Ja snívam o veciach takých , aké neboli a pýtam sa:
 „ Prečo nie ?“.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára