sobota 12. septembra 2015

Chcem byť úspešným človekom?

Samozrejme. Kto by nechcel?! Avšak tu sa vynára ďalšie more otázok. Čo je to vlastne úspech? A aká k nemu vedie cesta?

Pre každého je úspechom niečo iné a cesta k nemu je plná snahy a odriekania. Zaručený recept na úspech neexistuje. Avšak môžeme sa k nemu priblížiť ak prejavíme uznanie iným a budeme si iných ľudí vážiť.

Človek, ktorý si necení sám seba si necení ani druhých. Ak si budeme robiť to čo chceme, nikdy úspech nedosiahneme. Skôr sa mu vzdialime. Toto by sme si mali zapamätať.

Úspechom pre množstvo ľudí je len dobre platená práca a kariéra.

Nemám rada otázku: „Čím chceš byť?“ alebo „Čo sa chystáš robiť po skončení školy??“. Veď názory sa takmer zo dňa na deň menia. Hlavne ak je to mladý človek a svoj život práve začína žiť. Začínam si uvedomovať, čo to vlastne život je. Ešte poriadne neviem, čo od neho vlastne chcem a čo bude mojím najväčším úspechom. V tomto veku naozaj neviem jednoznačne odpovedať na otázky tohto typu, hoci sa nad tým čoraz častejšie zamýšľam.
V prvom rade, by som životu čosi mala dať. Nový štýl, niečo jedinečné, niečo čo dokážem len ja. Niečo z čoho budem mať radosť nie len ja, ale aj ľudia okolo mňa.

Chcem šíriť radosť, lebo tá svetu chýba.
Chcem viac utešovať ako byť utešovaný.
Chcem viac chápať ako byť chápaný, chcem viac milovať ako byť milovaný.

Pretože len keď dávame, nadobúdame, len keď odpúšťame, je odpustené aj nám a len keď pomáhame, pomôžeme tým aj sebe.

Čakám od života presne to, čo mu chcem dať. Budem to skúšať a nevzdám sa. Pôjdem si za svojím cieľom a snáď raz dosiahnem to po čom túži každý jeden človek na svete. Úspech. Môj súkromný úspech. Niečo, čo pokladám za dôležité ja a budem na to do smrti hrdá. Nemusí to byť priamo závratná kariéra a nepredstaviteľné bohatstvo.

Ja pokladám za životné úspechy milujúcu prácu, ktorá ma bude baviť, ktorá mi vystačí na bývanie a vytvorenie vhodných podmienok pre život, ale najviac zo všetkého si vážim zdravie. Ľudia by si mali uvedomiť, že je to naozaj to najcennejšie čo máme a jednoducho sa zdravie kúpiť nedá, hoci lekárska veda veľmi pokročila. Načo mi budú milióny na konte, ak budem nevyliečiteľne chorá? Peniaze mi zdravie a úsmev na tvári nevrátia. Keď budem mať šťastnú zdravú rodinu a nejakú optimálnu finančnú rezervu na účte, vtedy si budem môcť povedať, že som dosiahla čo som chcela a že život je krásny, len ho treba vedieť žiť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára