štvrtok 4. júna 2015

Reklama. 

Toľko diskutovaná a toľko popudivá debata. Najmä tá v televízií.
Nevedela som sa dočkať dňa, keď v telke vysielali môj najobľúbenejší film. Ale tentoraz som sa na to poriadne pripravila. Nakúpila som rôzne pochúťky a spravila som si taký „pohodový“, ničím nerušený večer.

O pol deviatej som sa posadila do kresla a čakala som tie slová: „ .... uvádza film....“.      Áno, nemýlite sa, o osem štyridsať sa to začalo. Ale obavy, ktoré som mala sa uplynutím pol hodinky zrealizovali, keď nadišiel čas reklamy. Ten prvý reklamný blok som ešte vydržala, ale oči sa mi zatvárali. Nie je to žiadna zábava, keď je nejaký produkt prezentovaný stokrát denne. Po dvadsiatich minútach film pokračoval. Ale ako náhle bol prerušený druhýkrát, ocitla som sa vo svete snov. Už som sa prechádzala po ružovej záhradke s Johnny Deepom. Keď som sa zobudila, zistila som, že celú noc sa na mňa dívala telka.
Toto je len jeden príklad, a stalo sa to každému z nás. Ale málokomu vyhovuje fakt, že filmy sú zastrčené do reklamných blokov. Ale keďže sme príliš malé rybičky, aby sme mohli proti tomu bojovať, nie je na mieste čudovať sa, že práve masmédiá sa výraznou mierou podieľajú na tvorbe verejnej mienky. Média využívajú dlhý rad možností ako modifikovať určitú informáciu tak, aby zapôsobila podľa želania. A na to sú najlepšími príkladmi reklamy. Koľko ľudí si objednáva produkty, ktoré vidí v reklamách? Koľkí uveria tým rečiam, s ktorými vábia budúcich kupujúcich zákazníkov? Podľa mňa viac než dosť. Mám to aj ja vyskúšané. Mala som totiž obdobie, keď som za každú cenu chcela schudnúť. Kúpila som skoro každý zázračný liek a krém. Čo si myslíte? Samozrejme! Nezabralo to! A potom prišlo to sklamanie, čo je asi horšie, ako to, že som vyhodila kopu peňazí. Alebo sú tu výborné čokolády Milka , z ekologicky dokonalých Alp od šťastných kravičiek. A ani o zuby sa nemusíme báť, pretože máme k dispozícii Orbit, ktorý vyrovná Ph v našich ústach. A keď nás náhodou zabolí hlava, pomôže Nurofen.
Budúcnosť je jasná, budúcnosť je pomaranč alebo nabllízkaná ružová spoločnosť.       Médiá pôsobia silou poraziteľnou, ale len ak sme psychicky vyzbrojení, aby sme vedeli odolať. Tak sa trošku usilujme!
No tak, ako nás vie neskutočne vytáčať, je toľko krát našou spoľahlivou cestou, ako niečo dobré objaviť, či pri sebe menšom snažení aj čo to zarobiť.                                                 Niekedy, aj keď v poslednej dobe už máličko aj pobaviť. Ak nás reklama poteší, je to naozaj na niečo čo je s nami späté, čo je nám srdcu blízke. Na jednej strane nadávame, no na druhej strane nám uľahčuje život. Vie nám pomôcť pri výbere, ak potrebujeme konkrétnu vec. Napríklad ak potrebujeme pre našich blízkych dobrú knihu, nekúpime len tak prvú čo vidíme, ale kúpime práve tie reklamované a odporúčané, preferované. Je veľa spôsobov ako urobiť reklamu nenásilne.  No netreba to zas ani preháňať.                                                    Veď v plnej miere sa hovorí, že: „ Reklama je len navoňaná zdochlina“.                                   Možno to je niekedy tak a hlavne čo sa týka televízie a tej, čo už je naozaj na hranici únosnosti.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára