utorok 23. februára 2016

Bez vidiny konca nemá život zmysel

Každú hodinu, minútu alebo sekundu sa zrodí nový život a ten starý zanikne. Všetko je dané zákonom prírody a ešte nikto neprišiel na to, prečo to tak je. Malý bezbranný človiečik je vrhnutý na tento svet ako do veľkej priepasti. Každý deň ho čaká niečo iné, nové a zvláštne, nech je to vec radostná, či smutná. Všetci sa od seba líšime nielen vzhľadovo, ale aj správaním, a denne narážame na rôzne problémy.

Individuálne si každý z nás prežije svoje etapy života a všetko v nás zanechá spomienky. Či už sú zlé, či dobré, na väčšinu z nich nemôžeme zabudnúť. Od narodenia si človek musí nastaviť svoju "latku" života tak, aby sa mal čo najlepšie. Ak prežije svoj život plnohodnotne a spozná krásu tohto sveta, nechce sa mu ho opúšťať. Častokrát nás napadá myšlienka, kde vziať čarovný elixír, ktorý by nám zabezpečil nesmrteľnosť. Ten však existuje len v rozprávkach.

Keď sa tak zamyslím nad tým, že by som nikdy nemala umrieť a zostala stále mladá, príde mi to na jednu stranu krásne. Nikdy neopustiť tento pekný  život plný zážitkov a vzrušenia je blažený pocit. Ale na druhú stranu by som už tu nemala ani jedného zo svojich blízkych, ktoré mám tak rada. Každý, koho by som spoznala, by mi rovnako raz zomrel. Spoznala by som síce pravdepodobne veľa nových vecí a ľudí, ale po nejakej dobe by ma všetko omrzelo a stalo sa stereotypom.

Preto som rada, že príroda všetko tak dokonale zariadila. Všetko raz začína a tiež raz končí. Aj keď sa mnoho z nás smrti bojí, čaká na každého bez rozdielu veku, pohlavia, vyznania alebo farby pleti. Každému z nás je na tomto svete vymedzený časový úsek od narodenia až po smrť. Smrť patrí k životu ...


Ako raz jeden múdry povedal: 

„Ani smrť nemôže zničiť víťazstvo toho, kto zo všetkých síl bojuje za pravú vec.“ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára