pondelok 18. januára 2016

Kde je vôľa, tam je aj cesta.

       Majú ľudia v dnešnej dobre vôbec nejaké sny a túžby, za ktorými si idú, chcú ich dosiahnuť?  Množstvo ľudí vlastne ani sny nemá a keď áno, tak len snívajú a nepokúšajú sa ich splniť, pokladajú to za nemožné. 
Celý život sa naháňajú za niečím, čo ich nebaví. Sú tak naprogramovaní, lebo "všetci" to tak robia. Absolvujú školy, ktoré im nanútia rodičia, aby deti išli v rodičovských šľapajách. Potom, keď sú už dospelí, robia čokoľvek, len aby zarobili peniaze a všetko sa točí iba okolo peňazí. 
Neskôr zistia, že robia všetko to, čomu sa chceli v mladosti vyhnúť. Od rána do večera pracujú v takej práci, ktorá ich vôbec nebaví, ba dokonca im lezie na nervy.
       Keď sa objaví niekto, kto má svoje sny a túžby, snaží sa ich naplniť, sú zmyslom jeho života, tak ho dosť často "odpisujú". 
Že vraj sa mu to nikdy nepodarí, lebo doba je zlá a ťažká, treba čušať, robiť to, čo "tí hore" nakážu a žiť svoj nudný život.
       Ale prečo by som ho mala mať nudný, s nedosiahnutými vidinami svojich snov a túžob, ktoré sa mi rozplývajú pred očami, keď môžem ten svoj sen naplno prežiť? Zobuďme sa, nekráčajme po vybehaných koľajach a nekomplikujme si život. 
Vydajme sa na svoju vlastnú cestu, po ktorej budeme kráčať za svojimi snami. Táto cesta môže byť veľmi ťažká, plná rôznych prekážok. Ale často nás aj prekvapí rôznymi zaujímavými, príjemnými vecami. 
Každý má život taký, aký si ho sám urobil. Áno, často sa nám ho snažia pokaziť rôzni závistlivci, ktorí nie sú ani zďaleka spokojní s tým svojím. 
Niekto si myslí, že nemá na to, aby si splnil svoj sen, pripadá mu to nekonečne ťažké. Ďalší si povie, že by to veľmi dlho trvalo. Ale nie je jedno, ako dlho mi to trvá? 
Predsa keď budem sedieť na zadku a ani sa len nepokúsime o splnenie svojho sna, je jasné, že ho nikdy nedosiahneme.
       Ja osobne mám rôzne skúsenosti so splnenými snami. Videla som, ako vie niekto robiť niečo úžasné, čo by som aj ja veľmi chcela vedieť robiť. Prešlo pár rokov a už to viem aj ja, ba dokonca ešte lepšie... a je to fantastické, učme sa, vzdelávajme, skúšajme nové veci.
       Všetko je jedno, či sú to sny malé alebo veľké, dosiahnuť sa dajú všetky. 
Keď človek veľmi chce, tak to určite dokáže, len sa nesmie za žiadnu cenu vzdať. Ak sa niekto vzdá svojho sna, určite mu na ňom dostatočne nezáleží.  
Je úplne jedno, či sa mi môj sen splní skôr alebo neskôr. Hlavné je to, že sa mi splní. Často je to skôr, ako by sme očakávali.
       Dajte si teraz otázku. Čo je podľa vás lepšie? Žiť celý život v problémoch, s nudnou prácou, robiť veci, ktoré nás bavia, sú nám proti srsti? 
Alebo si ísť za svojimi snami, tešiť sa z každého malého krôčika, ktorý nás k nim privádza a raz ho dosiahnuť úplne?
       Nesnívať, ale žiť svoj sen. Krásna to predstava. 
Tak si za ňou poďme, možné je všetko, lebo ak máme vôľu, tak nám žiadna cesta nie je priťažká.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára