utorok 5. januára 2016

Osobnosť človeka.

V čom spočíva veľkosť osobnosti človeka? 
Tak to by som chcela raz zistiť. 
Často nad touto otázkou premýšľam a zakaždým ma napadajú úplne iné veci. 
Pre mňa je slovo osobnosť celkom relatívny pojem. 
Podľa toho, v akej situácii alebo nálade sa práve nachádzam, odvíja sa od toho aj môj názor na ľudí.
Keď som šťastná, ani sa moc nepozastavujem nad osobnosťou človeka, ale som rada, keď som obklopená ľuďmi, ktorí sú tiež optimisticky naladení, ktorí sa so mnou bavia, nestresujú sa a dokážu si užívať daného okamihu.
Keď mám ale problémy, alebo sa nachádzam v nejakej zlej nálade, znamená pre mňa osobnosť človeka, ktorý sa s podobnou situáciou vysporiada lepšie, vie problém riešiť, vie, ako sa má správať a vie ho prekonať. 
No a  tiež človek, ktorého môžem bez ostychu požiadať o radu, pomoc alebo podporu.
Osobnosťami sa označujú ľudia, ktorí sú slávni, bohatí, úspešní, známi ... a tiež tí, čo niečo zvláštne alebo pre ľudstvo prospešného dokázali. 
Myslím ale, že nie všetky tieto osobnosti sú tak označované právom a že majú dobrú osobnosť.
Človek môže mať sebe väčšia obnos na konte, ale keď sa ku mne zachová zle, nemôže pre mňa byť osobnosť a nemôžem si ho vážiť. 
Akých osobností si teda vážim?
Najviac si cením, keď je človek úprimný. 
Nech už je pravda akokoľvek nepríjemná, je lepšie sa ju dozvedieť hneď, ako neskôr v upravenej podobe a trebárs od nevhodného človeka. 
Mám rada ľudí ktorí sú spoľahliví, dôveryhodní, komunikatívni, odvážni ... tých, čo majú svoje sny a ciele a snažia sa  ich uskutočniť. 
Možno práve preto vyhľadávam ľudí, ktorí majú práve tieto vlastnosti.
Nikto nie sme dokonalý, existuje veľa zlých rysov osobnosti,  ale najviac ma dokáže sklamať, keď niekto sľúbi niečo, o čom neskôr zistím, že nemôže splniť. 
Človek, ktorý len hovorí a sľubuje a neurobí nič pre to, aby to uskutočnil, pre mňa nie je osobnosť.
Vďaka tejto úvahe som sa zoznámila so slovom altruistický, do teraz som netušila, čo znamená. Je to opak slova sebecký, takže nesebecký, nezištný, ľudomilný. 
Myslím, že toto slovo je moc dôležité a mali by sme sa s ním stretávať častejšie.


Nikdy som nestretla silnú osobnosť s ľahkou minulosťou. (citát s nettu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára